úterý 27. března 2018

27.3.2018













Po snídani máme objednaný člun na ostrůvek Pigeon. Je kilometr od pobřeží Nilaveli, od nás asi pět až osm kilometrů po moři. Ostrov je obklopen korálovou zahradou a jezdí se sem šnorchlovat, neboť je zde pestrý podmořský život, prý i žraloci a želvy. Moře je dnes klidné, skoro jako rybník, nemám pocit, že bych si musel vzít něco na mou kinetózu. Člun pro nás přijíždí až na pláž před naším bungalovem, vybavení máme, můžeme vyrazit. Plavba je opravdu v pohodě. Nejprve přistaneme na pobřeží proti ostrovu, kde se platí vstupné a pak rovnou čarou k ostrůvku.
Na místní plážičce už je několik dalších člunů a v průběhu dopoledne ještě přibudou. Břeh je pokryt úlomky korálů, vstup do vody je na boso dost nepříjemný a i v mělkém moři, než se dostaneme na hloubku, je to po samé korálové drti. S plovacími ploutvemi je to obzvláště krkolomné, protože je potřeba jít pozadu, jinak se člověk o ploutve přerazí. Konečně jsme v hloubce, kde se dá již plavat. Mě samozřejmě do brýlí teče. Maska je mi malá. Marťa má naštěstí vše v pořádku a tak na mě nadšeně gestikuluje. Já mám pořád brýle plné vody, každou chvíli si musím lehnout na záda a vodu vylít. Jak se tak pořád houpu na vlnách, začíná se mi rozhazovat vestibulární aparát a žaludek mám jak na vodě. Navíc s vodou v brýlích mám pocit, že se topím, slaná voda mi nosem stoupá až někam ke střednímu uchu. Proplouvajícího, metr a půl velkého žraloka vnímám jedním okem, a to ještě částečně naloženým ve vodě. Martinka je nadšená, pozoruje dva žraloky asi metr od sebe a kupodivu nepiští. S ploutvemi sice plave prsa, ale stejně je rychlejší než já, který se ve vlnkách plácá, chvílemi topí a chvílemi mám pocit, že budu zvracet do šnorchlu. Dobrou chuť, pokud právě obědváte.
Musíme si dát pauzu ve stínu stromů, Marťa jde na chvíli sama na východní stranu, kde je asi deset potopáčů, (šnorchlistů). Já se zatím snažím civěním do písku uklidnit své vnitřnosti a při tom si uvědomuji, že nevím o žádném svém předkovi, že by se plavil po moři. Jsem suchozemec, přepravující se pěšmo, koňmo nebo auťo. Odolnost proti vlnám v genech nemám. Asi po hodině znovu dobrovolně vstupuji do vodního světa, už s jinými brýlemi, které mi mezi čekáním Martinka vyhandlovala od našeho lodníka. Stejně mi do nich teče. Už ne tolik. Jen nemají ošetřené vnitřní sklo, ani plivanec nepomohl, takže je mám zase pro změnu stále z poloviny zamlžené. Když mě Marťa tahá za ruku a skrz šnorchl vydává skřehotavý zvuk, který rozluštím jako: „žralok“, zahlédnu jen vzdalující se stín. Želvu jsme neviděli a ani nikdo z přítomných jí nehlásil.
Po poledni z ostrova odjíždíme, moře je stále klidné, tak se to dá přežít. Vzpomínám na Honzovu kouzelnou tabletku, jak mi bylo dobře při hledání mant na Maledivách. Kdybych jí měl s sebou, možná bych se potápěl ještě teď. No ale nemám, tak držím zuby pěkně při sobě a těším se na pevnou zemi. Náš kapitán chce přistát opět na pláži před naším bungalovem, tak to proti břehu pěkně „rozhulí“, snad aby nás vysadil až v pokoji. Bohužel se mu nepodařilo chytit přílivovou vlnu, člun tedy najíždí na tvrdý písek s nárazem, kdy se s Marťou přemísťujeme ze zadní části do přední, div si Martinka nevyrazí zuby. Beru bag a good bye! Mám to za sebou! Ale bylo to krásný!

 V rezortu jsme pořád sami a dnes nám majordomus potvrdil, že ani zítra nikdo nepřijede. Nemůžeme se toho ráje nabažit. Palmový háj, bazén, ticho, jen příboj a zvuky přírody. K večeři nejlepší rybu se zeleninou a rýží, ananasový fresh a jen samé libé pocity.

Žádné komentáře:

Okomentovat