pondělí 2. dubna 2018

1.4.2018

Ve starém domě se krásně spí. Stále však nemáme žádné ubytování na další dny. Marťa chce ještě vidět ty jižní pláže, tak jí o to nemůžu připravit, když se mnou jela do Galle. Hned po snídani se vrhám znovu na Booking.com a znovu vyhledávám nejvhodnější místa. A dnes mám snad šťastnou ruku a nalézám bungalowy hned na pláži, o které jsou docela dobré reference. Padá ze mne tíha odpovědnosti a můžu se pustit do blogu, na který jsem poslední tři dny neměl čas. Celé dopoledne tak trávíme u bazénu, Marťa si čte, já píšu a je to fajn.
Ve tři odpoledne, kdy už je slunce opět snesitelnější, jdeme do pevnosti. Jsme rádi, že jsme návštěvu Galle nevynechali. Území Fort Galle, které je ohraničené mohutnou hradbou, je totiž zase zcela jiná Srí Lanka. Jeden koloniální domek vedle druhého, mohutné kostely, v jižní části maják. Zde, za bezpečnými hradbami, je svět, jaký známe z Evropy. Na sto let starých fotografiích vidíme, jak vně hradeb není nic, jen divoká příroda a nějací domorodci v bederních rouškách. Připlutí kolonizátorů přineslo i pozitivní vývoj.
Jdeme se podívat i do místního malého historického muzea, které připomíná spíš vetešnictví nebo hodně neudržovaný depozitář. Věci jsou rozděleny do základní skupin, jako talíře, hrnky, zbraně, dýmky, hodiny atd., ovšem bez jakéhokoli časového rozlišení. Vedle sebe jsou zde předměty se zřejmou historickou hodnotou a novodobý šrot. O kus dál, v krámku ve vedlejší ulici, mají to samé, ovšem i s cenovkami.
Procházku uličkami a kolem hradeb zakončujeme v kavárně s výhledem na moře a tuktukem se vracíme zpět. Lalita nám připravila večeři, deviled fish, to jsme si oblíbili, s fazolovými lusky, sojou, bramborem a okurkovým salátem. Deviled fish je možné si dávat pořád, protože je to pokaždé jiné. Je to podobné jako s kari, také ho neudělají, na různých místech, nikde stejně.
 Večeře nás umrtví a nic se nám už podnikat nechce. Pročteme se do usnutí.